How I clean my makeup brushes

Ráda bych vám ukázala mojí rutinu v mytí štětců na makeup. Často se mě na toto téma ptáte, tak třeba pro vás bude článek užitečný. Jen bych chtěla podotknout, že článek není na téma "jak musíte mýt své štětce", ale je o tom, jak to vyhovuje mně. 
Mám štětců dost. Některé pro své vlastní líčení, další pro líčení ostatních. Každý špinavý štětec dám do krabice a jakmile mi zbudou už jen dva až tři poslední čisté, tak celou krabici vezmu do koupelny a důkladně je vyčistím. Dělám to tak asi jednou měsíčně. Kdybych měla pár štětců jen pro své použití, myla bych je jednou týdně, ale v mé situaci mohu ty špinavé odkládat a používat další čisté, což je fajn, ale potom mám o něco více práce. Štětce, se kterými líčím samozřejmě vyčistím a umyji po každém líčení, protože v líčení ostatních je na prvním místě hygiena a mělo by to být zažitým pravidlem každého vizážisty nebo člověka, co líčí ostatní.
A jak štětce čistím? Po několika různých postupech jsem přišla na ten nejefektivnější a nejrychlejší. - Štětce seřadím dle velikostí. Velké dám do květináče, menší do sklenice. Obě nádoby naplním trochou vody tak, aby v ní štětce byly zhruba ponořeny do poloviny štětin. (Štětiny v rukojeti by se neměly dlouho máčet, aby se neuvolnilo lepidlo a z rukojeti pak nevypadaly.) Přidám trochu dětského šamponu a nechám štětce ve směsi odmáčet asi tak 5-10 min.
Po odmáčením každý štětec krouživým pohybem dočistím pod proudem čisté vody. Pokud není úplně čistý (většinou se vyčistí okamžitě), přidám na něj trochu brush cleanseru od M.A.C.(u). 
Umyté štětce pak položím na starý ručník a nechám je volně proschnout do druhého dne.
Jinak štětce po každém použití většinou přestříknu denním čističem od E.l.f.(u) a nečistoty otřu do klasického nebo vlhčeného kapesníku. Takto štětce udržuji čistější do té doby, než je zas potřeba je všechny kompletně vyprat.
A jak to vyhovuje vám? Čistíce své štětce pravidelně nebo tento proces zanedbáváte?

48 komentářů:

  1. promiň, ale tohle fakt ne =/ první věc to namáčení, zachvíli se ti rozlepí, už jen na té fotce vidím jak to zasahuje na tu železnou část =/ další věc je to sušení, zachvíli je budeš mít zničené =/ každý štětec by měl mít svoje místo a chlup by se určitě neměl deformovat o jiný =( víš, že tě mám ráda, ale musela jsem reagovat, protože tohle mi přijde brutální...

    Loveliness By Tess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A jak si čistíš štětce BEZ NAMÁČENÍ ty?! "Brutální", opravdu "vhodně" zvolené slovo k tématu mytí štětců.....

      Vymazat
    2. Neřekla, že čistí štětce bez namáčení. Jen, že Mia je namáčí špatně ;)

      Vymazat
    3. A: tys to asi nepochopila... já se slečnou souhlasím... prostě je nenechat tak dlouho louhovat ;)) s tím, že je vyčistíš a namočíš = celé proces čištění je otázka minuty! a ještě je v tom kbelíku nechat, než se na něj dostane při čištění řada + to sušení taky není moc chytré :)

      Vymazat
    4. ako keby sa išiel svet zrútiť :D vraj brutálne :D

      Vymazat
    5. Dámy, prosím, neříkejte mi, že jsem něco nepochopila laskavě. Jsme snad na přednášce z Fyzikální chemie?! Jsem dost chytrá na to, abych věděla, co píšu a jak to myslím. Spíš mě šokuje, jaké emoce tu ve vás v kontextu s děním ve světě vyvolá způsob čištění štětců (který prostě někomu vyhovuje!!!). Ale je to "opravdu brutální", nechat štětec chvíli ve vodě :D Krásný den!

      Vymazat
    6. Taky me pobavilo slovo "brutalni" u takove banality :D celkove slecna Tess je asi trochu mimo, zavitala jsem nedavno na jeji blog a nestacila jsem se divit, z toho, co jsem precetla, asi nejvic tomu, ze si mysli, ze tim, ze se narodila v Brne, ma na nej snad vetsi pravo nez ostatni lidi :D to me fakt dostalo...

      Vymazat
    7. Ježiš, já bych z toho nedělala tragédii. Myslím, že se to zbytečně dramatizuje. Já svoje štětce myju v podstatě podobně jako Mia, netvrdím sice, že je to nějakej správnej a super způsob, ale mám je už několik let a nic se nerozlepilo, nezdeformovalo a nevypelichalo :-)

      Vymazat
    8. no jsem ráda, že anonymy si tady vylily svoje bludy...lidi, co se neumí pod svoje kecy a nadávky podepsat mě fakt nerozhážou ;) jinak štětce čistím klasicky, bez nějakého namáčení...prostě je beru a peru v ruce jak kissbook má fotku u umyvadla a peru a peru než z nich teče čistá voda, na štětce na make-up a korektor používám i panenský olivový olej, který pak samozřejmě vymyju šamponem bez silikonů a mýdlem. Jinak ano jsem rodilá brňačka a nemám ráda, náplavu, co se sem každý den hrne (ale hlavně, že chtěli žít na vesnici) a my tady trpíme dopravníma zácpama, tak mně ukamenujte, ale furt su na tolik normální, že se pod to klidně podepíšu, narozdíl od Vás rýpalové ;) a slovo brutální (o který jediný se umíte opírat a je to Váš jediný argument =D) je normální slovo, zkuste google. Všem vyrypovačům přeji super den a jen se ve své zakomplexovanosti neutopte ;)

      Vymazat
  2. Čistím jednou týdně a prakticky stejně :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já sve štětce čistím v mydle z Douglas parfumerie a nemuzu si stěžovat!

    Muzu se zeptat, tobe ty stetiny zůstanou takové hnědé i po umytí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony všechny nejsou hotové. :D Potřebovala jsem je vyfotit, dokud bylo ještě světlo. Takhle hnědé po vyprání nejsou, ale zas nejsou úplně bílé. Původní barvu u většiny štětců úplně nedostanu..

      Vymazat
    2. úplne bielu by si dostala, keby si si dala šampón do dlane a tak by si krúživými pohybmi čistila, potom opláchla, zase krúžila, kým by neboli úplne biele,ale tak chápem, ty máš oproti mojim 2 štetcom milión štetcov :D to by sa mi s tým nechcelo hrať :D

      Vymazat
  4. Ja jsem na cisteni hrozna, svoje myju jednou za cas, ale tolik jich nemam, jen na pudr, tvarenku, rtenku a asi tri na oci. Taky myju v detskem samponu. Jinak samozrejme stetce k liceni ostatnich jsou neco jineho a to se neobejde bez dezinfekce.
    Beauty of pink

    OdpovědětVymazat
  5. Moc sa nemaľujem, ale aj tak to zanedbávam :/

    OdpovědětVymazat
  6. Ja som tiez takto umyvala stetce. Raz sa mi odtrhla ta kovova cast :/.... Uz mam iny sposob umyvania :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vidíš a já jsem podle anonymů padlá na hlavu =D

      Vymazat
    2. Ale ty ses padla na hlavu.:D Neumis nic napsat normalne, nedokazes se vyjadrit bez invektivu (znas to slovo? kdyztak doporucuju google), proste extremne protivny a utocny clovek, o ktereho bych si neoprela ani kolo. Neumis ani gramatiku zakladni skoly a vsude spamujes svuj blog. Prober se, proboha, a zacni se sebou neco delat, nez pozurazis cely svet. Marcela

      Vymazat
    3. řekl někdo, kdo si neumí ani založit účet na googlu =D spamuj si dál svýma anonymníma kecama ;) aspoň už víme aspoň jednoho autora odpovědí nahoře co? ale já jsem útočná =D umíš pobavit to se ti musí nechat =D Ukaž mě svůj blog ty gramatiko a pak se můžeme o něčem bavit...já píšu pro lidi, co děláš ty kromě sezení za anonymním nickem a vyrývání do blogerek? ;) udav se svojí závistí fakt jo! Hezký den =)

      Vymazat
    4. jo a prosím tě vysvwtli mě jak spamuju svůj blog...to, že píšu komenty jako ty a podepíšu se tam odkazem na svůj blog...já už nemůžu ani vyjádřit svůj názor? a neupadla si z jahody náhodou tak? =D

      Vymazat
    5. Anonymní19.06.14 9:19

      Nahore jsem fakt nepsala, ono ne kazdy anonym je stejny, asi lezis v zaludku vic lidem, vis?:) A ne, kvuli komentum na blozich si ucet zakladat nebudu, a vubec, co to je za argument?
      Nema cenu se spolu hadat a delat dusnou atmosferu Mie na blogu, jen posledni vec - udav se zavisti? Jako TOBE mam zavidet? A prosim te, co? :D Ze neumis napsat me/mne spravne ani v jedne vete? Ze se neumis poradne namalovat? Ze tvoje jedina reakce na cokoli je utok? Tak to ti vazne nezavidim, to se neboj.:)
      Marcela

      Vymazat
    6. neumím pořádně namalovat? =D Můžeš mě laskavě ukázat svoje výtvory? =D Jsem na ně vysoce zvědavá, když se do mě opíráš =D Miluju lidi, co kritizují a sami si ani nedají fotku na profil,co? Ajooo to by si vlastně nějaký profil musela mít, ale to je strašně namáhavé, co? ;) a mě něco piš o útoku, to fakt jo =DDDDDD nepředstavitelně se bavím =D
      Na mě a mně asi ještě nikdo neumřel no ne? Za což za zakomplexovanost jich už pár lehlo...není ti náhodou blbě? ;)
      Opět si pobavila svojí hloupostí ;) Už mě nebavíš a moudřejší ustoupí ;) měj se jak chceš. Sbohem!

      Vymazat
    7. :D Ty jsi fakt omezeny a hloupoucky clovek, to je neuveritelny.:D

      Bye.:D

      Vymazat
  7. Co se týče štětců na make-up či tekuté prostředky, ty čistím ihned po použití pokaždé, u štětců na pudry, bronzery a celkově sypké produkty tak jednou týdně nebo podle potřeby. Ale odborník na to rozhodně nejsem, štětce nepoužívám moc dlouho :D

    OdpovědětVymazat
  8. Mně to takhle prostě funguje a štětce jsou ok. Nechci každý štětec trápit deset minut pod proudem vody..
    Nedávno jsem si koupila i mýdlo na štětce, jako tu někdo zmiňoval, tak ho zkusím vyměnit za brush cleanser od MACu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. deset minut? :-O

      to je ani já tak zaprasené nemám a to je myju po delší době (na pudrové produkty), tekutý make-up po každém prvním/druhém použití cleanserem :)

      Vymazat
  9. Já to tak dělám taky. Mám štětce 4. A už přes dva roky jsou jako nový. Takže mně to tak taky funguje. :) s.

    OdpovědětVymazat
  10. Štetce nepoužívam a keď už použijem, samozrejme vyčistim :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Miuško já to dělám podobně. Jen je tedy nenechám namočené. Mám speciální mýdlo, takže každý štětec zvlášť "peru" v ruce těmi krouživými pohyby, dokud z něj neteče čistá voda. A pak na papírovou utěrku naskládám jeden vedle druhého a nechám uschnout :)

    OdpovědětVymazat
  12. Já je umývám mýdlem pod proudem studené vody, drží a jsou pořád jako nové :))

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  13. ja použivam anibakterialne mydlo 2x týždenne ho napenim,stetce po nom prejdu,a potom samponom dočista dočistím :)

    OdpovědětVymazat
  14. vacsinou cistim pomocou samponu vody a s kruzivymi pohybmi na dlani :-) ale urcite by som mala castejsie

    OdpovědětVymazat
  15. Ja nevim co furt dělám, ale Expert face brush mi prostě nejde ničim vymýt:D A nechávám je schnout v tom pouzdru na sadu od RT :-)

    Le Poisson - Lifestyle/Beauty blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. zkus micelární vodu ;) já taky měla za to, že už nenávratně změnil barvu a pak, když sem si šla čistit obličej, jsem jím přejela po vatovém tampónku s micelárkou a najednou byly štětiny jako nové. :)

      Vymazat
  16. Já mám jenom několik štětců, tak se je snažím čistit co nejčastěji. Jinak sprej od Elfu mám také a přijde mi, že vydrží věčnost. :)

    OdpovědětVymazat
  17. Pozerám, že som tu asi jediná, kto štetce nepoužíva:D Mám jeden jediný - na obočie, a ten čistím vtedy, keď mám pocit, že už je čas:-) Veľmi háklivá som ale na "hubku", s ktorou si nanášam make-up, tú periem každý - každý druhý deň. Day By Day

    OdpovědětVymazat
  18. pááni :) tolik štětců :)

    OdpovědětVymazat
  19. Ja pravidelne čistím len štetce na tvár. Na ostatné štetce často zabúdam. Musím to vylepšiť :)
    Pozývam ťa na Giveaway na mojom blogu, budem rada ak sa zapojíš :)
    http://terezalovesmakeup.blogspot.sk/2014/06/giveaway-po-prvykrat.html#more

    OdpovědětVymazat
  20. Mě se nejvíc osvědčil způsob od nějaké youtuberky. Naliješ do dlaně olej(rozpouští líčidla), v tom chvíli pošmrdláš štětec, vymeješ, postup opakuješ podle znečištění, třeba štětec na makeup vymývám olejem nějkolikrát, no a pak ho několikrát vyperu v šamponu. Postup se mi nejvíce osvědčil právě na štětce na makeup, protože při čištění např. jen mýdlem nebo šamponem se špína nedostala z vnitřku/prostředku chlupů. :)

    OdpovědětVymazat
  21. Štetce nečistím nejako pravidelne, okrem toho na make-up, ten periem po každom použití v detskom šampóne v ruke presne tým spôsobom, ako si popisovala, dám trochu šampónu do ruky a krúživými pohybmi čistím. Nie vždy sa mi ale podarí štetec úplne vyčistiť, preto asi vyskúšam aj to máčanie. No a občas dávam na štetce aj kondicionér, ja viem, znie to divne, ale beriem to tak, že sú to v podstate vlasy a tie si výživu určite zaslúžia.

    OdpovědětVymazat
  22. Mio budeš psát recenzi na ty nové od Petry lovelyhair? :)

    OdpovědětVymazat
  23. Já se přiznám, že štětce nijak pravidelně nečistím. Vždycky na to zapomenu, ale snažím se poslední dobou aby to bylo tak jednou za měsíc. Mám ně ně takový "šampon" od ELF a vždy dám trochu do mističky s vodou a pak v tom štětec máchám dokud není čistý a poté ho několikrát v mističce vymáchám ještě v čisté vodě :) Ale teda prát tolik štětců co máš ty by se mi nechtělo ani jednou za ten měsíc :D
    http://angellovely-things.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  24. myji štětce jednou týdně, do dlaně si dám šampon a krouživými pohyby je vyčistím a pak je necham položené uschnout :)

    OdpovědětVymazat
  25. Hmm, asi bych je tak dlouho nenechávala máčet, nějak nevidím důvod...
    Já myju každý týden štětce na make-up a pudr a zhruba jednou za 2 týdny (podle potřeby) ostatní. Dělám to tak, že štětce po jednom opláchnu pod tekoucí vlažnou vodou, naliju si do dlaně trochu šamponu a krouživými pohyby štětec vyčistím. Opláchnu zase vlažnou vodou a celý postup ještě jednou zopakuji. Přebytečnou vodu vymačkám do papírové utěrky (tím zároveň i zkontroluji, zda jsou štětce dokonale čisté) a nechám je doschnout na ručníku.

    OdpovědětVymazat
  26. Mius, neda sa mi poslat narodeninove prianie na ten mail, mas plnu schranku, tak ti to posielam na normalny, cize kissbookbymia@hotmail.com.Dufam, ze si to vsimnes, dala som si zalezat :-*

    OdpovědětVymazat
  27. Musím se přiznat, štětce tedy pravidelně nečistím. Když je zkrátka potřeba, tak je jednou za 14 dní cca vymyji v obyčejném mýdle a nechám uschnout :) akorát, že já mám těch štětců asi tak 7 :D kdybych měla takovou sbírku jak ty, tak bych je beztak umývala jednou za 3 měsíce až bych všechny měla špinavé :D Jinak je po každém použití utírám do vlhčeného ubrousku :)

    OdpovědětVymazat
  28. Ja periem štetce, tak raz do týždňa, raz za dva týždne. Záleží aké sú špinavé a ako mám čas, ale snažím sa, aby boli štetce ok. Kto má nejaké problémy s pleťou nepotrebuje používať špinavé štetce a ani ten čo ju má v pohode.
    Periem ich v detskom šampóne ako to ukazovali baby z Pixiwoo a celkom mi to vyhovuje. Aj keď lícenka mi drží na štetci ako prilepená, teda štetinky zmenili farbu. Chcela som aj ten čistič MAC, ale nejak sa mi k nemu nepodarilo dostať, tak som sa zatiaľ nato vykašlala a čistím len šampónom, aj keď myslím, že ten čistič by bol medzi praniami fajn :)
    Práve sa chystám prať štetce, keďže sa mi to cez víkend nepodarilo. Mám ich len 9 (RT), ale niekedy je fakt otrava to pravidelné čistenie, ale stojí to zato. Tak prajem pekný deň a nech nám dlho štetce žijú :)

    OdpovědětVymazat

♡♡ Děkuji za Váš čas. ♡♡